pon.. maj 29th, 2023

Trwałość akumulatorów w samochodach elektrycznych od zawsze była głównym zainteresowaniem kupujących. Szczególnie tych kupujących, którzy decydowali się na używane auto elektryczne. Oprócz trwałości ważna jest także gwarancja producenta na akumulatory. Przyjrzyjmy się zatem, jak wygląda gwarancja na akumulatory, co obejmuje i jak to wszystko działa.

Niezawodność zawsze była głównym punktem zainteresowania kupujących samochody, niezależnie od tego, czy kupujemy nowe, czy używane, a także – w dzisiejszych czasach wysokoprężne, hybrydowe czy elektryczne. Gwarancja niezależnie od tego, czy jest ona na nowy samochód oferowana przez producenta, czy gwarancja strony trzeciej oferowana na samochody używane, służy zabezpieczeniu i zapewnieniu naprawy w przypadku wystąpienia wady.

Pomimo że samochody elektryczne są mniej skomplikowane niż te wyposażone w silniki spalinowe, ze znacznie mniejszą liczbą ruchomych części, które mogą się zepsuć, to producenci rozumieją obawy kupujących, które dotyczą głównie trwałości akumulatorów. Z tego względu oprócz gwarancji na samochód i jego części jako całość, producenci udzielają oddzielnej gwarancji na akumulatory.

Ile wynosi gwarancja na samochód elektryczny i akumulatory?

Dosyć sporo producentów udziela gwarancji na akumulatory na okres nawet siedem lub osiem lat.

Na przykład wycofane już z produkcji BMW i3 było sprzedawane z trzyletnią gwarancją na nieograniczony przebieg, podczas gdy akumulatory posiadały gwarancję, że zachowa pojemność przez osiem lat. Tymczasem Kia Niro EV jest sprzedawane z siedmioletnią gwarancją, która obejmuje także akumulator. Z kolei Hyundai Kona Electric, otrzymuje ośmioletnią gwarancję na akumulatory.

Co obejmuje gwarancja na akumulatory?

Najważniejszym aspektem gwarancji na akumulatory w samochodach elektrycznych jest to, że nie nie obejmuje one tylko całkowitej awarii, ale także to, jeśli ich pojemność znacznie spadnie w porównaniu z tym, jaka była, gdy samochód odbieraliśmy nowy z salonu. Mamy tu na myśli znaczny i gwałtowny spadek wydajności akumulatorów, a nie powolną ich degradację, bo to jest naturalne.

W związku z gwarancją producenci zobowiązują się do naprawy albo wymiany baterii, jeżeli wydajność spadnie o około 70% – bo na tyle większość producentów ustala próg.